28. 08. 2014
Michal Hrnčíř pro PRIMA Family: Jak zrušit uživatelský účet v Centrálním registru dlužníků ČR
PRIMA Family, 28.8.2014 0:00:00
Gabriela KRATOCHVÍLOVÁ, moderátorka:
Máme pro vás nové informace v kauze Centrálního registru dlužníků České republiky. Na webových stránkách se můžete zaregistrovat a za poplatek získat výpis o bezdlužnosti. Řada z vás zaplatila, ale nikdy nic nedostala.
Roman ŠEBRLE, moderátor:
V pondělí jsme vás upozornili, že pokud svoji registraci nezrušíte, služba vám může být automaticky prodlužována. Poté se několik z vás rozhodlo svůj uživatelský účet raději zrušit. Ale pozor, i za to se platí.
Gabriela KRATOCHVÍLOVÁ, moderátorka:
Naše reportérka Eliška Čeřovská zjišťovala, jak postupovat.
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
Paní Šantinová je jednou z těch, kdo se na stránkách Centrálního registru dlužníků zaregistroval, a to letos v červenci. Zaplatila 200 korun a do několika dnů jí měl přijít výpis o bezdlužnosti.
Veronika ŠANTINOVÁ, :
Jenže několik dnů se protáhlo minimálně do týdne i po zaplacení faktury, kterou jsem zaplatila v den vystavení a neustále, pokud jsem se registrovala na svůj účet, tak se mi tam objevovalo, že nemám zaplaceno, nejsem registrovaná, účet není aktivní.
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
Snažila jste se je kontaktovat, mluvil s vámi někdo?
Veronika ŠANTINOVÁ, :
Samozřejmě, kontaktovala jsem je přes jejich call centrum, který, na kterým není možný se dovolat teda operátorovi a řešit svůj problém osobně a potom přes jejich internetový stránky, kde jsem reklamovala faktury.
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
Na reklamace a stížnosti paní Šantinové nikdo nereagoval, a tak se po týdnu rozhodla, že od smlouvy odstoupí.
Veronika ŠANTINOVÁ, :
Reagovali teď, minulý týden, s tím, že mi zrušili účet a přišla mi doporučenou poštou faktura na 500 korun za zrušení účtu, kterej nebyl aktivovaný.
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
Z obavy, že jí firma bude evidovat jako svého dlužníka a po poradě s právníky 500 korun raději zaplatila. Právní názory jsou ale různé.
Michal HRNČÍŘ, advokát:
V jejím případě bych postupoval úplně jiným způsobem a od smlouvy bych odstoupil.
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
Jenže jak odstoupit od smlouvy, když s vámi nikdo nekomunikuje?
Michal HRNČÍŘ, advokát:
To je samozřejmě potom problém, v takovém případě písemně vyzvat, no, a bohužel, když už jsme zaplatili, tak potom nám nezbývá nic jiného než se obrátit na příslušné soudy.
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
Už minulý týden jsme se snažili Centrální registr dlužníků České republiky kontaktovat, a to jak přes jejich formulář, tak i přes call centrum. Tam s vámi sice mluví jen automat, ale slibuje vám, že když formulář vyplníte, do 24 hodin vás kontaktuje odborník pro komunikaci s médii. I když jsem do formuláře vyplnila své telefonní číslo a svůj e-mail, do dnešního dne mě nikdo nekontaktoval. Eliška Čeřovská, Prima FTV.