Aktuality

Komentujeme a vyjadřujeme se k aktuálním tématům v médiích. Sledujeme změny legislativy a judikatury. Pořádáme workshopy a přednášky. Aktivně naše klienty informujeme o novinkách.

Zde se můžete přihlásit do monitoringu farmaceutické legislativy

více informací

Michal Hrnčíř pro PRIMA Family: Jak zrušit uživatelský účet v Centrálním registru dlužníků ČR

PRIMA Family, 28.8.2014 0:00:00 

Gabriela KRATOCHVÍLOVÁ, moderátorka: 
Máme pro vás nové informace v kauze Centrálního registru dlužníků České republiky. Na webových stránkách se můžete zaregistrovat a za poplatek získat výpis o bezdlužnosti. Řada z vás zaplatila, ale nikdy nic nedostala. 
 

Roman ŠEBRLE, moderátor: 
V pondělí jsme vás upozornili, že pokud svoji registraci nezrušíte, služba vám může být automaticky prodlužována. Poté se několik z vás rozhodlo svůj uživatelský účet raději zrušit. Ale pozor, i za to se platí. 
 

Gabriela KRATOCHVÍLOVÁ, moderátorka: 
Naše reportérka Eliška Čeřovská zjišťovala, jak postupovat. 
 

Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka: 
Paní Šantinová je jednou z těch, kdo se na stránkách Centrálního registru dlužníků zaregistroval, a to letos v červenci. Zaplatila 200 korun a do několika dnů jí měl přijít výpis o bezdlužnosti. 
 

Veronika ŠANTINOVÁ, : 
Jenže několik dnů se protáhlo minimálně do týdne i po zaplacení faktury, kterou jsem zaplatila v den vystavení a neustále, pokud jsem se registrovala na svůj účet, tak se mi tam objevovalo, že nemám zaplaceno, nejsem registrovaná, účet není aktivní. 
 

Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka: 
Snažila jste se je kontaktovat, mluvil s vámi někdo? 
 

Veronika ŠANTINOVÁ, : 
Samozřejmě, kontaktovala jsem je přes jejich call centrum, který, na kterým není možný se dovolat teda operátorovi a řešit svůj problém osobně a potom přes jejich internetový stránky, kde jsem reklamovala faktury. 
 

Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka: 
Na reklamace a stížnosti paní Šantinové nikdo nereagoval, a tak se po týdnu rozhodla, že od smlouvy odstoupí. 
 

Veronika ŠANTINOVÁ, : 
Reagovali teď, minulý týden, s tím, že mi zrušili účet a přišla mi doporučenou poštou faktura na 500 korun za zrušení účtu, kterej nebyl aktivovaný. 
 

Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka: 
Z obavy, že jí firma bude evidovat jako svého dlužníka a po poradě s právníky 500 korun raději zaplatila. Právní názory jsou ale různé. 
 

Michal HRNČÍŘ, advokát: 
V jejím případě bych postupoval úplně jiným způsobem a od smlouvy bych odstoupil. 

 

Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka: 
Jenže jak odstoupit od smlouvy, když s vámi nikdo nekomunikuje? 
 

Michal HRNČÍŘ, advokát: 
To je samozřejmě potom problém, v takovém případě písemně vyzvat, no, a bohužel, když už jsme zaplatili, tak potom nám nezbývá nic jiného než se obrátit na příslušné soudy. 

 

Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka: 
Už minulý týden jsme se snažili Centrální registr dlužníků České republiky kontaktovat, a to jak přes jejich formulář, tak i přes call centrum. Tam s vámi sice mluví jen automat, ale slibuje vám, že když formulář vyplníte, do 24 hodin vás kontaktuje odborník pro komunikaci s médii. I když jsem do formuláře vyplnila své telefonní číslo a svůj e-mail, do dnešního dne mě nikdo nekontaktoval. Eliška Čeřovská, Prima FTV.  

 

 

OstatníJazykyVzděláníOdbornostmoje práce