Detail MediaInfo

6 nejdůležitějších rad Jak správně reklamovat poškozený dárek


Blesk, 3.1.2017 0:00:00

PRAHA - Zklamal vás vánoční dárek, protože se rozpadl už během pár dní? Neváhejte a vyrazte ho reklamovat. Kromě účtenky budete potřebovat i trpělivost a pevné nervy. 

 

 

 

1 REKLAMUJTE U PRODEJCE 

 

 

Vadné zboží reklamujte u prodejce. Vždy musí reklamaci vyřídit a nesmí vás nutit, abyste se obrátili na někoho jiného, např. výrobce. 

 

 

 

2 U ŘETĚZCŮ NEZÁLEŽÍ NA MÍSTĚ 

 

 

Reklamovat zboží je možné v jakékoliv prodejně daného prodejce, která nabízí stejný sortiment. Pokud si tedy např. koupíme boty v Praze a prodejce má pobočku i v Brně, je povinen přijmout reklamaci i na pobočce v Brně. 

 

 

 

3 ZÁRUKA SE VZTAHUJE I NA SLEVY 

 

 

Reklamovat můžete i zboží ve slevě. "Jedinou výjimkou je sleva zboží na základě určité vady," vysvětluje advokátka Kateřina Tomčíková z Vilímková Dudák & Partners. Například se slevou koupený kabát, kterému chyběly knoflíky, nemůžete kvůli nim reklamovat. Zato můžete reklamovat rozjíždějící se švy. 

 

 

 

4 BUDETE POTŘEBOVAT ÚČTENKU 

 

 

Pro uplatnění reklamace musíte mít doklad o koupi zboží. Nejvhodnější je předložit účtenku. Pokud jste ji ale ztratili, musíte koupi prokázat jinak. Když jste např. platili kartou, můžete využít bankovní výpisy. 

 

 

 

5 OBAL MÍT NEMUSÍTE 

 

 

Zboží nemusíte reklamovat v původním obalu. Pokud to po vás prodejce vyžaduje, dělá chybu. Zákon to nenařizuje.

 

 

 

6 ČEKAT MUSÍTE  MAXIMÁLNĚ 30 DNÍ 

 

 

O reklamaci musí být rozhodnuto ihned (např. pokud se na kabátu povolí šev), ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do téhle lhůty se ale nepočítá doba potřebná k odbornému posouzení. Nejpozději musí být reklamace vyřízená do 30 dnů ode dne uplatnění.